Cumpleaños a Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Hans - WaarBenJij.nu Cumpleaños a Peru - Reisverslag uit Cusco, Peru van Hans - WaarBenJij.nu

Cumpleaños a Peru

Door: Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 April 2009 | Peru, Cusco

Afgelopen week m'n verjaardag. Ook die dag onvergetelijk, mede door de vele reacties:-) De dagen ervoor had ik weinig bericht ontvangen, des te meer op de dag zelf, waarvoor mijn hartelijke dank!! Dat jullie er lang getuige van zijn. s' ochtends vroeg een hartelijke familie, dan op de talenschool. Zelfs m'n stoel op school was versierd.

Lang zal ze leven in het Spaans:
Que los cumplas feliz
Que los cumplaz feliz
Cumpleaños felices
Te deseamos a ti

De dag ervoor was ik al op zoek geweest naar taart. Het was even zoeken omdat ik niet direct in de gaten had dat appeltaart er in Peru toch wat anders uitziet dan thuis. De taart was er niet minder lekker om!

Tussen de middag de hoofdmaaltijd met onder andere Moesaka (omdat een andere logee uit die uit Griekenland komt had gekookt.) en natuurlijk taart toe. We hebben met veel smaak gegeten. Inmiddels had ik aangeboden om op mijn beurt te koken voor de familie, dat is nog wel een uitdaging met andere spullen en de helft van de ingrediënten, zoals die thuis in de kast staan. Het zal geen al te moeilijk gerecht worden denk ik. Het was ook overigens een feestelijke week met zaterdag de voorrondes voor het “zomercarnaval” en zondag een parade.

Inmiddels loop ik het weekend m'n kilometers om toch enigszins voorbereid aan de Incatrail te beginnen. Vandaag plm 15 km waarvan een deel trap of heuvel op. Daar heb je als Nederlandse vlaklander een hele uitdaging aan kan ik melden. M'n tempo lag dan ook niet bijzonder hoog. De route was tegengesteld aan twee weken geleden. Toen bergaf, nu bergop van Saqsawayman via Q'enqo richting Pukapukara. De sites blijven indrukwekkend. Deze keer meende ik in de “wachter” bij Q'enqo in de verte de contour de legendarische puma te ontwaren. Het moet een heel bijzondere plek geweest zijn.

Inmiddels boekte ik voor volgende week de reis naar Arequipa, weer de nachtbus maar voor enkele soles meer deze keer Cruz del Sur, zo luxe als mogelijk is in de hoop dat er deze keer iets van het slapen terecht komt. Iets voorbij Arequipa ligt een van de diepste canyons ter wereld (deze ongeveer twee maal zo diep als de Grand Canyon in de VS.) Een bijzonder gebied, waar vanaf een zichtpunt ook de Andes Condor soms nog te zien is. Ik houd jullie op de hoogte ¡Hasta Luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 7353

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 01 Augustus 2015

2015 1 Frankrijk

30 Juli 2015 - 30 Juli 2015

2015 2 Buenos Aires

26 April 2012 - 16 Mei 2012

2012 Bali

01 April 2009 - 26 Mei 2009

2009 Peru

Landen bezocht: